Fra 1. januar vil du ikke længere modtage sms'er fra biblioteket
Efter d. 1. januar vil du ikke længere modtage sms'er fra biblioteket med beskeder om reserveringer og påmindelser om afleveringsdatoer. Tjek at vi har din email eller brug Biblioteket-app'en.
Af Trine Obbekær
Indtil videre har du kunnet få beskeder fra biblioteket på tre forskellige platforme; SMS, e-mail og i Biblioteket-appen.
Fra 1. januar vil du kun modtage beskeder på e-mail og i Biblioteket-appen.
Derfor vil vi gerne anbefale, at du henter Biblioteket-appen, hvis du ikke allerede bruger den. Det er en ganske gratis app, der flytter hele biblioteket ned på din mobil. I den kan du både søge materialer, reservere bøger, forny lån og meget mere. Og hvis du tillader notifikationer giver den også besked fx, når du har bøger klar til afhentning eller når det er ved at være tid til at de skal afleveres igen.
Tjek om vi har den rigtige mailadresse
Log ind på din profil ved at klikke på det lille personsymbol i højre hjørne her på siden. Klik på den lille person igen, når du er logget ind og vælg "brugerprofil". Scroll lidt ned og tjek, at det er den rigtige e-mailadresse vi har registreret, og at der er sat flueben ved, at du modtager e-mails om dine lån, reserveringer og lign. Husk at klikke på "gem" i bunden, hvis du laver ændringer.
Slå pushnotifikationer til i Biblioteket-app'en
Hvis du ikke modtager notifikationer om afleveringsdatoer mm. skal du slå det til i app'en. Åbn app'en og vælg "Min side" i menuen i bunden. Herefter vælger du "Indstillinger" i menuen i toppen. Scroll ned til "Servicemeddelelser" og klik på "Push". Her skal "Aktiver push-notifikationer" være slået til.
Brug for mere hjælp?
Kig forbi i vores betjente åbningstid, hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med app'en. Vi kan også hjælpe med at tjekke om vi har den rigtige e-mailadresse registreret.